Glasba

Moj setup

sreda, 11. april 2007

V nekaj letih mojega muziciranja, za tiste, ki ne veste, sem vokalist, sem si izdelal setup efektov in drugih podpornih naprav, ki mi tehnično in uporabniško ustreza. Dobil sem že kar nekaj vprašanj o tej opremi, pa bom zadevo najrajši predstavil na blogu, da napotim prihodnje firbce kar sem.

Najprej kosovnica:

Efekti

Sennheiser EW135 je soliden UHF brezžični mikrofon, žičnega namreč ne maram preveč, tista žica je vedno tam, kjer ne bi smela biti, pod nogami namreč. Signal iz mikrofona peljem naprej na VoiceWorks, na katerem uporabljam kompresor, harmonizer, voice thickener in delay, slednjega parametre je namreč zelo enostavno spreminjati preko MIDIja. VoiceWorks je stereo procesor, njegova dva izhoda peljem naprej na Virtualizer Pro, zaenkrat na njem uporabljam samo plate reverb. Dva izhoda Virtualizerja gresta naprej na mešalno mizo. Ja, tonski mojstri me včasih čudno gledajo, ker morajo za mene porabiti dva kanala, vendar tisti dobri nikoli.

Kontrola efektov

Patche in njih nastavitve preklapljam iz softverskega sekvencerja MOTU DP 5, za MIDI interface uporabljam Firebox, ki ima en MIDI IN in en MIDI OUT. MIDI signal najprej peljem na VoiceWorks, ki se oglaša na MIDI kanalu 1, in naprej na Virtualizer Pro, ki pridno posluša kanal 2. Seveda ima Firebox tudi avdio izhode, preko katerih lahko recimo pripeljem klik kateremukoli članu benda, ponavadi bobnarju, seveda.

Nožna kontrola

Ker na odru težko stojiš za računalnikom in kontroliraš potek dogodkov, sem si omislil še nožni kontroler, preko katerega krmilim softverski sekvencer. Vsi dogodki v zvezi z efekti so seveda vnaprej sprogramirani, playlista je sestavljena, potrebno je le štartati komad, ko to želim. Preko FCB1010 pošiljam MIDI signale softveru, ki se odziva na njih, zaenkrat sem si sprogramiral le možnosti start, stop, rewind, previous chunk in next chunk. Ponavadi potrebujem le start, saj sem sekvencer nastavil tako, da se po zaključku komada samodejno previje na začetek naslednjega, se tam ustavi in počaka nadaljna navodila.

Ker je FCB1010 namenjen predvsem zamenjavi patchev in kontroli dveh parametrov preko expression pedalov, jaz pa sem potreboval pošiljanje nekaj različnih fiksnih signalov brez spremembe patcha, sem zamenjal tovarniški firmware z UnO firmwareom, ki omogoča t.i. stompbox mode. Petim od desetih gumbov lahko sedaj priredim pošiljanje kakršnegakoli MIDI sporočila od program change, controller value change do note on in note off sporočil.

Napajanje

Pozorno oko je morda opazilo, da na gornji fotografiji vodi do FCB1010 le en kabel in ta je MIDI. Tisti, ki poznajo ta kontroler, bodo vedeli, da manjka napajalni kabel, ampak glej, glej, kontroler deluje tudi brez njega, saj se na sliki dobro vidi prižgan display. Kako pa deluje brez napajanja? Ne, ni na baterije, napajam ga kar preko MIDI kabla. Standardni MIDI konektor ima, kot verjetno veste, 5 pinov, MIDI standard pa uporablja le 3 od njih, skrajna dva sta neuporabljena. To zadevo sem izkoristil in po teh dveh žicah pripeljem do kontrolerja iz zunanjega usmernika že usmerjen električni signal, ki ga napaja. Za to je bilo potrebno sicer odpreti kontroler, ga rahlo predelati, izdelati pa sem moral tudi zunanji usmernik, ki ga vrinem v pot MIDI signala. Saj se razumemo, en MIDI kabel notri, ven pa drug MIDI kabel, v katerem je tudi napetost za napajanje kontrolerja. Na ta način sem se rešil problemov s čisto prekratkim napajalnim kablom tega kontrolerja in kroničnemu pomanjkanju prostih vtičnic na odrih.

Pripombe, predlogi, dodatna vprašanja? Fire away!

1.
Ris
12. april 2007, 16:37

zelo vredu :)

pohvaljen za tako temeljito razlago ;)

2.
Squeek
12. april 2007, 20:48

Ja res temeljito.
Sam, jst bi se losala Behringerja (ce bi bila na tvojem mestu) ... Plate reverb lahko vec ali manj povsod dobis iz f.o.h.-a.
Ce pa si fan Behringerja, pa ti lahko posodim se svoj Behringer compressor, na katerem se nabira prah :p :D

3.
12. april 2007, 21:35

Nisem zagrizen fan Behringerja, enoto pač imam, dobil sem jo bolj kot ne slučajno, zamenjal sem jo namreč za kos opreme, ki je takrat nisem potreboval, moj wireless mikrofon Shure, star kot svet, namreč. Njen reverb mi je bolj všeč kot tisti od VoiceWorksa, pa pač uporabljam tega na njej. Druge uporabe zaenkrat od tega Virtualizerja niti ne vidim. Če reverba na nastopu ne potrebujem, ker mi ga zagotovi kdo drug, enostavno pritisnem na enoti gumb bypass :)

Za kompresor se pa priporočam, da ga vsaj sprobam, mogoče mi bo pa bolj všeč, kot tisti od VoiceWorks, sem namreč že razmišljal o nakupu dedicated kompresorja, ampak bi se verjetno rajši odločil za kakšnega konkretnejšega kot je Behringer.

4.
7. november 2007, 15:46

jou stari...behringer vn,to nau dost dobr za korne :P ... počekiri si moj myspace...da vidš če bo dost spodobn soundič za korne ;)

5.
8. november 2007, 19:01

Kocho, ni panike, bomo že zrihtal, da bo vse zvenelo tako kot mora :)